Wonen en Buurt

De werkgroep Wonen en Buurt maakt deel uit van het Ridderkerkse Burgerplatform. Binnen het geheel van het Burgerplatform willen wij met deze werkgroep de burgers van Ridderkerk van dienst zijn met alle vraagstukken rond Wonen en Buurt.

We leven samen in onze mooie gemeente Ridderkerk, waar het prettig wonen is. De leefbaarheid en de sociale samenhang in de wijken is hierbij erg belangrijk.

U kunt hierbij denken aan:

• elkaar kennen
  • prettig met elkaar omgaan
  • zich thuis voelen in de wijk
  • zich veilig voelen in de wijk

Mensen ontmoeten elkaar in een wijk- of buurtcentrum, tijdens sport, kunst of cultuur. Dit bevordert de leefbaarheid maar raakt ook sectoren als wonen, ruimtelijke ordening, integratiebeleid, veiligheid en economie.

De gemeente wil graag dat iedereen meedoet, en dat gaat in Ridderkerk vaak prima. Het Maatschappelijk Burgerplatform Ridderkerk wil graag met de gemeente daarover mee denken, maar kan dat alleen wanneer u daarover met ons in gesprek gaat.

Vindt u dat iets nog beter kan, of loopt u tegen knelpunten aan, heeft u suggesties voor verbeteringen? Wij horen dat graag, u kunt via deze site contact met ons opnemen.

Samen kunnen we bevorderen dat het goed blijft gaan of zelfs nog beter!